4022111402 |
Avaluació, autoregulació i feedback |
2020-2021 |
Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
27/1/2021 - 30/4/2021 (15 hores) de h a h |
|
I-E Sala i Badrinas |
|
Carretera Rubí, 227 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació pretén promoure el debat i la reflexió en el centre sobre eltema de l’avaluació. Concretament ens volem centrar en la importància dels tres elements que donen nom a la formació: l’autoavaluació, l’autoregulació i el feedback. Volem donar a conèixer diferents propostes pràctiques per a fer amb l‘alumnat, a partir de les quals pretenem establir
algunes estratègies i metodologies avaluatives com a pròpies del centre, per a garantir una línia d’escola en totes les etapes educatives del nostre
centre.
La idea és poder fer 3 o 4 sessions teòriques més seguides. I les dues
últimes amb propostes pel centre més espaiades, per poder donar temps a aplicar-les a l’aula i valorar-les.
|
| |
Objectius |
- Promoure el debat entre els docents de tot el centre.
- Reflexionar sobre diferents estratègies avaluatives.
- Experimentar en la pròpia pell algunes experiències avaluatives que podem dur a terme amb l’alumnat.
- Contrastar què fem a l’escola i on volem arribar.
- Implementar i avaluar mesures que garanteixin una línia de centre des
de l’etapa infantil fins a secundària.
|
| |
Continguts |
. Autoavaluació,autoregulació i feedback (què tenen en comú, per què són necessaris?
. Com potenciar l'autoregulació de l'aprenent (com fer-se bones preguntes, anticipar, explicar objectius)
. Feedback i Feedforward (la importància de compartir els criteris d’avaluació)
El Feedback del docent, dels companys i "l'auto-feedback" (avantatges, inconvenients, com i quan l’apliquem?)
. La Qualificació: més enllà de la nota (el paper de l’alumnat)
Recull d’una experiència de cada cicle per explicar a la resta de companys/es
. Compartim les experiències que fem al centre
|
| |
Observacions |
Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
|
| |
Formador/a |
Isabel Pau, Alba Colom, Marçal Botey
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
Valoració positiva de les tasques: .Diari d’aprenentatge de cadascuna de les sessions.
.Visualització de vídeos abans d’algunes de les sessions.
.Lectures prèvies i posteriors a algunes sessions.
.Debats en els cicles per a establir propostes avaluatives
comunes.
.Recull de propostes en un site, per tenir un banc de recursos de tot l'Institut Escola.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
27/01/2021 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
divendres |
30/04/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |