Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4022111402   Avaluació, autoregulació i feedback
2020-2021   Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   27/1/2021 - 30/4/2021 (15 hores) de h a h
   I-E Sala i Badrinas
   Carretera Rubí, 227 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La formació pretén promoure el debat i la reflexió en el centre sobre eltema de l’avaluació. Concretament ens volem centrar en la importància dels tres elements que donen nom a la formació: l’autoavaluació, l’autoregulació i el feedback. Volem donar a conèixer diferents propostes pràctiques per a fer amb l‘alumnat, a partir de les quals pretenem establir
algunes estratègies i metodologies avaluatives com a pròpies del centre, per a garantir una línia d’escola en totes les etapes educatives del nostre
centre.
La idea és poder fer 3 o 4 sessions teòriques més seguides. I les dues
últimes amb propostes pel centre més espaiades, per poder donar temps a aplicar-les a l’aula i valorar-les.
  
Objectius   - Promoure el debat entre els docents de tot el centre.
- Reflexionar sobre diferents estratègies avaluatives.
- Experimentar en la pròpia pell algunes experiències avaluatives que podem dur a terme amb l’alumnat.
- Contrastar què fem a l’escola i on volem arribar.
- Implementar i avaluar mesures que garanteixin una línia de centre des
de l’etapa infantil fins a secundària.
  
Continguts   . Autoavaluació,autoregulació i feedback (què tenen en comú, per què són necessaris?
. Com potenciar l'autoregulació de l'aprenent (com fer-se bones preguntes, anticipar, explicar objectius)
. Feedback i Feedforward (la importància de compartir els criteris d’avaluació)
El Feedback del docent, dels companys i "l'auto-feedback" (avantatges, inconvenients, com i quan l’apliquem?)
. La Qualificació: més enllà de la nota (el paper de l’alumnat)
Recull d’una experiència de cada cicle per explicar a la resta de companys/es
. Compartim les experiències que fem al centre
  
Observacions   Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
  
Formador/a   Isabel Pau, Alba Colom, Marçal Botey
  
Avaluació   . Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
Valoració positiva de les tasques: .Diari d’aprenentatge de cadascuna de les sessions.
.Visualització de vídeos abans d’algunes de les sessions.
.Lectures prèvies i posteriors a algunes sessions.
.Debats en els cicles per a establir propostes avaluatives
comunes.
.Recull de propostes en un site, per tenir un banc de recursos de tot l'Institut Escola.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   27/01/2021   1000   1100 
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   divendres   30/04/2021   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent